JOSAM i-track

De Europese test uitgevoerd door VOLVO/Michelin toont aan dat van Europese transport vloot 67% (2/3) een incorrecte uitlijning hebben, in praktische zin betekent dit te veel rolweerstand. De JOSAM i-track methode maakt het mogelijk om zeer snel de rolweerstand (wielstanden) inzichtelijk te maken en op deze wijze aantoonbaar CObrandstofverbruik en fijnstof (bandenslijtage) uitstoot te reduceren. De geboden snelheid en eenvoud geeft een kostprijs die zo laag is dat dit voor de transport ondernemer een zeer korte terugverdientijd kent doordat de exploitatiekosten dalen. De grootste kostencomponent in transport is inmiddels brandstof (30%). Hierop besparen levert veel geld op voor de transportondernemer. Een aantoonbare besparing van 3% is een enorme stimulans (€ 1.000,-/jaar/truck) om deze methodiek in te zetten en daarmee tegelijkertijd duurzaam te ondernemen.  3% brandstofbesparing levert gemiddeld 2337 kg CO2/truck/jaar op als milieuwinst.

Peter Kostelijk, JOSAM i-track methode: ‘De JOSAM i-track methode maakt het mogelijk om zeer snel de rolweerstand (wielstanden) inzichtelijk te maken en op deze wijze aantoonbaar brandstof, fijnstof (bandenslijtage) en CO2 te reduceren. Aangezien de grootste kostencomponent in transport inmiddels brandstof is (30%), levert hierop besparen veel geld op voor de transportondernemer. Het predicaat Lean and Green past goed bij ons, omdat wij met deze oplossing de economisch meest gunstige methodiek toepassen voor het transportbedrijf daarmee de continuïteit en werkgelegenheid garanderen. Wij pakken de uitstoot van CO2 daar waar deze ontstaat, het verlagen van de rolweerstand van het voertuig. Het milieu en de transporteur zijn de winnaar.’

Klik hier voor meer informatie over de Lean and Green Solution JOSAM i-track.

Published on
24 december 2016