logo

Contactpersonen

person

Voornaam Achternaam

Function

Star

LEAN & GREEN 3e Ster

30 mei 2018

Star

LEAN & GREEN 2e Ster

15 nov 2016

Star

LEAN & GREEN 1e Ster

14 mei 2014

Star

LEAN & GREEN Deelnemer

09 nov 2011

Over Lekkerland Nederland B.V.

Lekkerland Nederland B.V. is voor 100% een dochteronderneming van het Duitse Lekkerland GmbH & Co. KG in Frechen bij Keulen en heeft haar hoofdvestiging in Son bij Eindhoven. De onderneming werkt sinds 60 jaar in de Nederlandse convenience-handel en levert met 698 medewerkers goederen aan meer dan 10.000 klanten in heel Nederland met een omzet van € 2,4 miljard euro in 2015. 

De onderneming levert hoofdzakelijk aan tankstations, kiosken, snoepwinkels, tabakwinkels, groothandels, fast-foodketens, kantines en convenience-stores. Hiermee levert Lekkerland een compleet assortiment dat bestaat uit 13.493 stock keeping units (SKU’s) waaronder een breed assortiment van: tabaksartikelen, zoetwaren, drank, snacks, vers en diepvries producten, planten, telefoonkaarten en e-vouchers, zelfgenezingsmedicijnen, car-care artikelen etc. 

Lees hieronder het interview met Country Manager Henk-Jan Peterse  of kijk voor meer informatie op  www.lekkerland.nl 

Waarom Lean & Green?

“Duurzame logistiek is misschien een lastige opgave, maar lege vrachtwagens kunnen echt niet meer. Om dat op te lossen moet je samen zoeken naar oplossingen.”

Op 16 november 2016 reikte Connekt de Lean & Green 2e Star uit aan Lekkerland. Country Manager Henk Jan Peterse: “Duurzame logistiek is misschien een lastige opgave, maar lege vrachtwagens kunnen echt niet meer. Om dat op te lossen moet je samen zoeken naar oplossingen.”

“Lean & Green is een lastig pad om te belopen maar toch hebben we het gehaald,” zegt Henk Jan Peterse, de trotse Country Manager van Lekkerland, na de ontvangst van de 2e Star. “Het bedrijfseconomische besparingspotentieel van Lean & Green helpt ons om competitief te blijven. Onze klanten zijn gevoelig voor onze duurzaamheidsinspanningen. De 2e Lean & Green Star is een officiële erkenning en natuurlijk een prachtige beloning voor onze constante aandacht voor duurzaamheid. Bovendien vinden we dat we als bedrijf een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben en dat we die verantwoordelijkheid delen met andere ondernemingen. Daarom blijven we werken aan het optimaliseren en verduurzamen van onze supply chain.”

Hoe doet Lekkerland dat?
 In eerste instantie is er veel binnen het bedrijf te winnen, zoals het verduurzamen van gebouwen: “Helaas kunnen we niet ons hele dak vol leggen met zonnepanelen vanwege te grote dakbelasting, anders hadden we dat gedaan. We investeren ook in duurzaam materieel of laadpalen voor de deur. Hoe verder je komt met Lean & Green, hoe meer je naar buiten moet kijken. Verduurzamen doen we nu samen met onze klanten. Dat is de weg naar factor 6 productiviteitsverbetering.”